Интеграция системы онлайн консультанта с Google Analytics позволит вам проверять отчеты GA по количеству загрузок окна чата. Также данная интеграция позволит вам получать данные о количестве чатов и отосланных офлайн сообщений.
Количество загрузок окна чата будет доступно в ваших отчетах GA в разделе В режиме реального времени / Контент и Поведение / Контент сайта для таких URL-адресов, как: /messenger/your-account-hash.html
или /messenger/your-account-name.html
В вашу учётную запись Google Analytics передаются два вида событий:
В ваших отчетах Google Analytics вы сможете найти информацию в разделе В режиме реального времени / События и в разделе Поведение / События, где данные могут быть отсортированы по дате.
You may want to see traffic sources for visitors who initiated chats. This means that you would need to set up cross-domain tracking in your GA property as visitors are moving from your domain to chat window domain providesupport.com and backwards. We've already done everything possible from our side to make this working. But one adjustment can be done from your side only: you need to add your own domain and our domain providesupport.com to referral traffic exclusions in your GA property settings
Please use the following instruction to exclude domains from referral traffic: https://support.google.com/analytics/answer/2795830?hl=en
If you use direct link to chat, you will need to pass _ga cookie value from your website to chat window. For this just add the cookie name and value to direct chat link as a parameter.